Kokt Hans o Greta.nu » Musiktjänsterna snuvar oss på tid och pengar

Kokt Hans o Greta.nu

Välkommen till webbplatsen "Kokthansogreta.nu" - En journalistisk webbplats, startad år 2009, som består av konsumentjournalistik, litteratur, kåserier, och molnbaserade appar !

Welcome to our website "Kokthansogreta.nu" - A journalistic website, started in 2009, composed of consumer journalism, literature, columns, and cloud-based apps !


KHOG/Ih Z 2 (982x120)

Använder du en mobil enhet ? - dubbelklicka i detta område, så blir texten större !    Do you use a mobile unit ? - For larger text, doubleclick in this area !


    Annons/Ad:

Musiktjänsterna snuvar oss på tid och pengar

_____

Funderar du på att bli medlem i en “streamad musiktjänst” ?

- Då får du hålla hårt i dina riksdaler !

Bredbandsleverantörerna, och musiksajterna snuvar oss på vårt liv !

Nu har jag granskat ett antal musiktjänster, som erbjuder så kallad “streamad musik” till sina kunder över internet, och granskningen visade att ägarna av dessa musiktjänster lurar av sina kunder både tid och pengar, på löpande band.

Detta gör de, samtidigt som de är nonchalanta, arroganta, och när man har mail-kontakt med dem, så visar de verkligen vilka simpla psykopater de är.

Musiktjänsterna är i gott sällskap med de övriga kriminella, torftiga svenska bluffmakar-företagen, som medverkar till att Sverige går bakåt i utvecklingen för varje år, istället för framåt.

Och de som arbetar på de streamade musiktjänsterna, är inte sällan lågbegåvade, och förmodligen utbildade vid någon av våra svenska universitet, vilka mer känns som 30-talets kåkstäder, eller som baracker i koncentrationsläger, än moderna universitet när man besöker dem,

- så det är väl inte så konstigt att kompetensen är så låg i våra företag ?

Problemen börjar redan när man skall ringa sin bredbandsleverantör, och uppgradera sin internetuppkoppling.

Då passar de på att fråga om man vill ha “6 månaders gratis nyttjande av en streamad musiktjänst”.

Samtidigt så passar de även på att skicka med ett “gratis” sim-kort till vår mobiltelefon.

- Bara för att vi skall få den fantastiska möjligheten att ringa på deras “unika” abonnemang istället.

När man så skall försöka att använda musiktjänsten med den streamade musiken, så börjar det trassla och jävlas, redan från början.

Det visar sig att man inte alls har fått tillgång till någon streamad musiktjänst. För när man skall gå in och aktivera sitt konto, då går inte det,

- utan man möts bara av ett standardmeddelande, typ “Den här tjänsten kan inte utnyttjas för tillfället”.

När man ringer upp bredbandsmaffian, och frågar varför det inte går att aktivera den streamade musiktjänsten, så berättar telefonisten att tjänsten “inte kommer igång förrän om två veckor”.- alltså samtidigt som den nya internetuppkopplingen börjar att fungera.

- Men det sade de ingenting om från början. – Då var de bara väldigt måna om att man skulle tacka “JA” till erbjudandet.

När sedan två veckor har gått, och man skall gå in på musiktjänstens webbsajt och aktivera sitt konto, då är det så ofantligt mycket information,- på engelska, och så mycket rutor att kryssa i, och så tjockt med reklam för helt andra tjänster, så man blir helt vansinnig, och man får nästan lust att använda tangentbordet som toalettborste istället.

- Det här med “användarvänlighet”, det kan väl inte musiktjänsterna stava till ?

.

..- Varför låter vi idioter, knapra av vår tid ? -

Man har ju ingen aning om vad man har fyllt i för uppgifter, och inte vet man om man stavade rätt, när man skrev dit sin email-adress heller, och när de frågar om “ZIP-code”, så börjar man ju till och med tvivla på vilken värdsdel man bor i…

Och då man verkligen försökt att förstå allt som står på sajten, på engelska, – alla kontaktuppgifter de vill ha,- de vill att man skall ange ett lösenord…

Men eftersom sajten är på engelska, och man samtidigt kanske är lite stressad, så är det lätt att tro att det är “användarnamnet” som de vill ha.- För man är ju så van med att det är /användarnamn + lösenord/, – i den ordningen.

Så man skriver alltså sitt användarnamn, där de vill ha lösenordet, och alltihop blir helt galet.

- Och tro inte att musiktjänsten hjälper dig att fylla i ett nytt, korrekt anslutningsformulär… Nej, glöm det !

De här torftiga tjyvarna som äger våra musiktjänster har inte ens något telefonnummer på sin webbplats, som man kan nå dem på.

Och mailar man dem ( de har bara support på engelska ), så tar det tre dagar innan de överhuvudtaget svarar.

Och då svarar de något “goddag-yxskaft”, typ “We need your Zip-code to fix this”.

För min del kan de gärna få köra upp sin ZIP-kod i röven !

Och när man går in och granskar bredbandsaktörens webbsajt, så är inte heller den funktionell, då det saknas tydliga och lättåtkomliga uppgifter om hur man säger upp ett abonnemang.

- Men däremot hur man ingår ett nytt abonnemang, den informationen är väldigt lättåtkomlig, och där fungerar verkligen alla klickbara banners !

Jag förstår inte hur vi svenska medborgare accepterar dessa torftiga, fifflande företag, som fullständigt skiter i oss, utan bara är intresserade av att få våra pengar.

- Att vi inte svälter ut dem ?

Och våra svenska politiker, de är ju så taffliga, och tafatta, så hälften vore nog. – De sitter väl och slickar de här fifflarföretagen i röven, och tycker att det smakar riktigt, riktigt gott !

- De är väl vana vid att smaska i sig skit ?

Och det blir ju inte bättre av att det är kvalitetsmässigt väldigt dålig musik, som de streamade musiktjänsterna erbjuder, då det ofta är musikfiler i “mp3-format”, och då är ju all information inte med i själva musikfilen, utan filen är komprimerad på ett sätt som förstör musiken, och detta blir ju mest tydligt då man lyssnar på klassisk musik, eller på jazzmusik.

- Och dessutom ger musiktjänsterna med streamad musik, artisterna väldigt dåligt betalt. Avtalen som musiktjänsterna har med skivbolagen, liknar ofta rena slavkontrakt, och artisterna får bara några få ören, för den musik de har upplagd på musiktjänsten.

.

Ett liv är så kort, – helt plötsligt är vi inte kvar här på jorden längre, utan vi ligger där i graven, och nästan ingen kommer ihåg oss.

- Är det inte synd att vi låter de här vidriga psykopaterna, som äger våra streamade musiktjänster, få ta av vår korta, dyrbara tid ? – tid som vi borde använda till att utveckla oss själva, njuta av livet, och hjälpa andra människor ?

- Och ännu värre är det väl att vi “ser upp” till den här typen av beteenden, och ger de här företagarsvinen fina “entreprenörspriser” ?

.

Så här undviker du att bli lurad, när du lyssnar på musik – 2 steg:

1. Undvik alla streamade musiktjänster på internet, det är bara dynga alltihop.

2. Om du ändå väljer att ingå avtal med dessa farliga kriminaldårar, så var mycket noggrann när du anger ditt personnummer, ditt användarnamn, och ditt lösenord. – För du kommer inte att få någon hjälp av dem, om du skulle råka skriva fel.

- Lycka till ! ( Nu får alla rädda sig själva, som kaptenen på Titanic sade till besättningen strax innan båten sjönk. )

.

Bakgrund till artikeln

Granskningen gäller ett antal musiktjänster och bredbandsföretag, som samarbetar med varandra, i ett WIN-WIN koncept. När man hör av sig till bredbandsoperatören, så frågar de en ledande fråga:”Vill du ha 6 månaders gratis streamad musik” ? – Och självklart svarar de korkade kunderna “ja” på den frågan.

Men bredbandsleverantören tar inget ansvar över att den streamade musiktjänsten verkligen fungerar, för eftersom de skickade med den “gratis”, så ligger det ju inte i deras intresse att den skall fungera. Och inte heller musiksajterna tar något ansvar, utan brister i användarvänlighet, skiter totalt i konsumenterna, och klarar inte av kundkommunikationen.

__________

- Alltså, helt i stil med det ansvarslösa mut-samhället Sverige !

.

    Kommentera  inlägget  HÄR


Du kanske också gillar: / You may also like: Title of the document .
SPARA I FIL / SKRIV UT, HÄR > - SAVE TO FILE / PRINT, HERE >
Gilla oss på Facebook / Like us on Facebook:
Läs artikeln ren, HÄR > / Simple version, HERE >

Permalänk till denna artikel / Permalink to this article:

http://kokthansogreta.nu/?p=11399

För att kommentera artikeln, klicka på den gröna knappen med det vita krysset på: / To comment this article, press the green button with the white cross on it:

Andra läser också: (Others also read):

     

ANNONSER / ADS:
.

.
.



KHOG/Ih Z 7 (670x250)

Mer på samma ämne: (More on the same topic):

.
Sök vad du vill: / Search what you want: .

Andra närbesläktade ämnen: / More related topics:

.

Skicka in en kommentar: / Leave a Reply:


KHOG/Ih Z 8 (622x250)

Sök i svenska Wikipedia:
Search english Wikipedia:

-----
Sök synonymer:
Search synonyms:

-----
Sök bilder:
Search images:

-----
Sök i Youtube:
Search Youtube:


Gå till artikelns start, här > / Go to Top, here >

Gå till menyn, här > / Go to Menu, here >




Annons/Ad:



Nav./Exit:

 Läs / Read

 Meny/Menu

 Bookmark

 Stop scroll

 Hem/Home

 Print / Save

 Appar

 Apps

 bing >

 DuckGo >

 facebook >

 Google >

 hitta.se >

 Merinfo >

 Privatelee >

 Spotify >

 Wikipedia >

 YAHOO! >

 Yandex >

 YouTube >

O
p
e
n

-

A
P
P
S

-

C
l
o
s
e
© Kokt Hans o Greta.nu