Kokt Hans o Greta.nu » Svenska skivbolagsägare ljuger i reklamen

Kokt Hans o Greta.nu

Välkommen till webbplatsen "Kokthansogreta.nu" - En journalistisk webbplats, startad år 2009, som består av konsumentjournalistik, litteratur, kåserier, och molnbaserade appar !

Welcome to our website "Kokthansogreta.nu" - A journalistic website, started in 2009, composed of consumer journalism, literature, columns, and cloud-based apps !


KHOG/Ih Z 2 (982x120)

Använder du en mobil enhet ? - dubbelklicka i detta område, så blir texten större !    Do you use a mobile unit ? - For larger text, doubleclick in this area !


    Annons/Ad:

Svenska skivbolagsägare ljuger i reklamen

_____

Brukar du köpa skivor med dansbandsmusik ?

Då får du nog hålla hårt i pengarna…

De svenska skivbolagsdirektörerna ljuger för dig i marknadsföringen !

Nu måste jag be dig att vara försiktig om du träffar, eller gör affärer med våra svenska skivbolagsägare.

- De ljuger, och undanhåller ofta fakta för sina kunder, och vänder och vrider på alla sanningar, så att det skall gagna deras egna affärer.

Och min och redaktionens granskningar har visat, att det är de skivbolagsdirektörer som sysslar med dansbandsmusik, som är de största lögnhalsarna.

Men jag ber dig även att vara försiktig med skivbolagsägare, som ägnar sig åt andra typer av musik.

Ända sedan pop- och dansbandsmusiken kom, så har direktörerna för de svenskägda skivbolagen tagit varje tillfälle i akt, att göra reklam för sig och sin skivförsäljning, i statligt finansierade media, så som SVT och Sveriges Radio, trots att ju dessa mediakanaler skall vara reklamfria.

De sätter heller inte ut några priser på sina annonser för dansbandsshowerna, och det står knappt hur långa showerna är heller, så att funktionsnedsatta människor som behöver beställa färdtjänst, kan ringa och förbeställa sin hemtransport.

Skivbolagsdirektörerna ljuger ofta i intervjuer också, och på frågorna -”Hur många guldskivor har ni fått ?”, så säger de ofta “Ingen aning”.

Och på frågan -”Hur många skivor har bolaget släppt ?”, så svarar de också ofta “ingen aning”,

detta trots att de måste ha noga koll på alla skivsläpp de har gjort, då de ju ofta är ett Aktiebolag, och när som helst kan Skatteverket, eller kommunens kontrollanter, komma och göra en revision, och då måste de ju ha bokfört alla skivsläpp de har gjort.

.

..- Norp-råttorna vill att du bugar, när du blir lurad på pengar -

När en skivbolagsdirektör uttrycker sig så – “ingen aning”, då vet man att det skall framstå, som att det inte finns någon “övre gräns”, för deras verksamhet, – att direktörerna helt enkelt är gudabenådade.

När en skivbolagsrepresentant uttalar sig i media, så kan ni vara ganska säkra på att de “justerar” sanningen, för att det skall gynna dem själva, och för att skivköparna skall bli så imponerade som möjligt av dem.

Det är detta allting går ut på, att göra skivköparna “imponerade”.

Direktörerna vill att du skall se upp till dem, och tycka att de är fantastiska. – Då köper du fler skivor av dem.

Det är till exempel aldrig de själva, som har tagit initiativen till skivsläpp och konserter, utan det är alltid något eventföretag, eller någon artist,

- för det låter ju bättre, om någon annan har kontaktat direktörerna.

Och bugat på sina bara knän för de simpla norp-råttorna – skivbolagsägarna.

Det finns egentligen bara tre frågor, som skivbolagsdirektörerna inte ljuger om, och det är de rent ekonomiska fakta, såsom -”Hur många anställda har ni ?”, -”Hur många skivor säljer ni ?”, och -”Hur hög är er vinst ?”.

De här frågorna är lätta att kolla upp om de är sanna, så dessa ekonomiska förhållanden, kan de inte ljuga om.

Utan de ljuger bara, där skivköparna – kanske fattiga, funktionsnedsatta, invandrare, eller andra utsatta grupper, och övriga människor, inte kan kontrollera att de talar sanning.

- Då passar de istället på att ljuga ordentligt.

Ju mer de har ljugit, destå fler skivor har de sålt, genom alla dessa år.

__________

Men det är dina pengar de har ljugit runt med !

.

Så här minskar du risken att bli lurad på pengar av en skivbolagsägare:

1. Ta allt vad en skivbolagsdirektör säger, med en rejäl skopa salt, och var medveten om att de ofta ljuger för dig, för att de skall få så hög vinst som möjligt.

2. Undvik att köpa svensk dansbandsmusik. – Då medverkar du i en solidaritetshandling, genom att du minskar direktörernas vinster, och står på de svaga medborgarnas sida, – och framförallt på sanningens sida, – mot lögner och överdrifter i marknadsföringen.

Lycka till !

.

     Kommentera artikeln,  HÄR

Hittar DU faktafel i artikeln ? – kommentera HÄR

Blogga om artikeln HÄR..Livechatta om artikeln HÄR


Du kanske också gillar: / You may also like: Title of the document .
SPARA I FIL / SKRIV UT, HÄR > - SAVE TO FILE / PRINT, HERE >
Gilla oss på Facebook / Like us on Facebook:
Läs artikeln ren, HÄR > / Simple version, HERE >

Permalänk till denna artikel / Permalink to this article:

http://kokthansogreta.nu/?p=14000

För att kommentera artikeln, klicka på den gröna knappen med det vita krysset på: / To comment this article, press the green button with the white cross on it:

Andra läser också: (Others also read):

     

ANNONSER / ADS:
.

.
.



KHOG/Ih Z 7 (670x250)

Mer på samma ämne: (More on the same topic):

.
Sök vad du vill: / Search what you want: .

Andra närbesläktade ämnen: / More related topics:

.

Skicka in en kommentar: / Leave a Reply:


KHOG/Ih Z 8 (622x250)

Sök i svenska Wikipedia:
Search english Wikipedia:

-----
Sök synonymer:
Search synonyms:

-----
Sök bilder:
Search images:

-----
Sök i Youtube:
Search Youtube:


Gå till artikelns start, här > / Go to Top, here >

Gå till menyn, här > / Go to Menu, here >




Annons/Ad:



Nav./Exit:

 Läs / Read

 Meny/Menu

 Bookmark

 Stop scroll

 Hem/Home

 Print / Save

 Appar

 Apps

 bing >

 DuckGo >

 facebook >

 Google >

 hitta.se >

 Merinfo >

 Privatelee >

 Spotify >

 Wikipedia >

 YAHOO! >

 Yandex >

 YouTube >

O
p
e
n

-

A
P
P
S

-

C
l
o
s
e
© Kokt Hans o Greta.nu