Kokt Hans o Greta.nu » COOP-chefen blåser dig på snackspriset !

Kokt Hans o Greta.nu

Välkommen till webbplatsen "Kokthansogreta.nu" - En journalistisk webbplats, startad år 2009, som består av konsumentjournalistik, litteratur, kåserier, och molnbaserade appar !

Welcome to our website "Kokthansogreta.nu" - A journalistic website, started in 2009, composed of consumer journalism, literature, columns, and cloud-based apps !


KHOG/Ih Z 2 (982x120)

    Annons/Ad:

COOP-chefen blåser dig på snackspriset !

- skriver “NYTT LÄGRE PRIS” på snackspåsarna, men utelämnar att även påsens innehåll har minskat -

- Deltidsanställer all personal, istället för att avskeda – Mögliga hyllplan – Ruttna bänkar – Rostiga packmaskiner – Taklister som inte är målade sedan 70-talet -

Följ med på en ofattbar granskning av livsmedelskedjan COOP !

_____

Brukar Du köpa Din mat på Konsum ?

Överväg i så fall att sluta med det,

Coop visar sig vara en riktig fifflar-koncern !

Nu måste vi på redaktionen, gå ut och varna dig för att handla på livsmedelskedjan COOP.

Efter att under några år ha granskat COOP (Kooperativa Förbundet), har vi funnit att hela butikskedjan består av inkompetenta nötter, som inte är kapabla att driva mataffärer.

Oegentligheterna inom COOP, sträcker sig ända upp ifrån högsta ledningen, och ned till de franchisetagare, som driver de minsta COOP-butikerna.

En av de allvarligaste saker som vi har funnit i vår granskning, är att det verkar vara en kultur bland COOP:s butikschefer, att försöka lura kunderna på priset.

- På snackspåsarna har man kunnat läsa: “NYTT LÄGRE PRIS”, med stora röda bokstäver.

Men efter att ha tittat närmare på snackspåsen, ser man att även innehållet i påsen har minskat,

och att snacksen egentligen har blivit dyrare istället (per gram).

Men detta undanhåller naturligtvis butikschefen, – för att kunna snika åt sig så mycket pengar som möjligt till sig själv.

Det är olagligt att utelämna för kunden viktig information, i marknadsföringen.

Men detta bryr sig butikscheferna inte någonting om,

utan de anstränger sig för att hitta kryphål i lagen, så att de skall kunna blåsa kunderna på ännu mer pengar.

Men det är inte bara kunderna som butikscheferna blåser pengarna av, – utan även sin egen personal !

Coop:s butikschefer har nämligen satt i system att deltidsanställa personal, i de butiker där kundtillströmningen sker punktvis.

Poängen med detta, är att butikschefen vill ha mer personal under de tider på dygnet då det är mycket kunder i butiken, och mindre personal på de tidpunkter då det är lite kunder i butiken.

Men det är inte tillåtet, enligt de fackliga reglerna, att deltidsanställa personal som tidigare har varit anställd på heltid.

Butikschefen måste istället avskeda personalen, så att personalen har möjlighet att få full A-kassa, medan de söker ett nytt heltidsjobb.

.

- Ger fan i att renovera butikerna, stöldskyddar gamla ruttna bänkar -

Men istället låter alltså butikscheferna personalen gå kvar på halvtid, och personalen kommer därmed att få svårare att söka ett nytt heltidsjobb.

För att kunna söka jobb, måste man nämligen vara tillgänglig på kontorstid för den nya arbetsgivaren, och man måste gå på möten på Arbetsförmedlingen – annars riskerar man att bli bestraffad av A-kassan.

Men butiksägarna är som råttor,

- de tänker bara på att norpa åt sig så mycket förnödenheter som möjligt till sig själva, och till sin egen familj – så snabbt som möjligt.

Och ni skall inte tro att butikscheferna någonsin hamnar i ett sådant läge, att de själva måste gå på A-kassa…

Nej, butikschefer har ofta tecknat företagarförsäkringar, som löser ut ifall butiken skulle hamna på obestånd.

- Så butikscheferna har nog sett till att skydda sig !

I sin iver att få roffa åt sig pengar, så har Coop:s butikschefer även struntat i att renovera sina butiker.

- De försöker naturligtvis att spara pengar på det sättet.

Ofta kan man se taklister som flagnar, och som hänger på trekvart både i och utanför butikerna,

– taklister som inte har renoverats på över fyrtio år.

Det är heller inte ovanligt att se rostiga packmaskiner inne på lagret, som personalen riskerar att skära sig på, och i värsta fall få blodförgiftning av.

Utvändiga reklamskyltar, som det har börjat växa mossa på, hör också till vardagligheterna för butikskedjan COOP,

- butikscheferna är tydligen så bekväma att de inte ens kan ta en svamp och lite diskvatten, och svabba av dessa reklamskyltar.

Det är även vanligt att butikscheferna har så gamla hyllplan i butiken, att hyllplanen har börjat mögla av ren ålderdom.

- Det har till och med hänt att man har hittat råttskit, som legat och skräpat bland Skogaholmslimpor och Originalfranskor !

Och de vilobänkar som finns i och utanför COOP-butikerna, är ofta minst trettio år gamla och halvruttna, och alldeles för låga för att äldre, eller funktionsnedsatta människor skall kunna sitta ned och vila på dessa bänkar.

- För när de väl har satt sig på bänken, är bänken så låg, att det är svårt att komma upp från bänken igen.

Men ofta har butikscheferna däremot varit noga med stöldskyddet, genom att fästa kedjor med hänglås på runt bänkarna, så att ingen skall kunna stjäla dessa bänkar.

För butikscheferna är förstås även snåla,

- inte ens en gammal rutten bänk, anser sig butikschefen ha råd att bli av med !

Vår granskning har visat att COOP:s storhetstid för längesedan är förbi, och att det nog är hög tid att pensionera den här fifflar-organisationen.

Låt oss tillsammans dra ned ordentligt på handlandet på COOP,

__________

- så att vi lämnar plats åt dem som kan sköta matbutiker ordentligt istället !

.

Info om granskningen:

Granskningen är gjord mellan åren 2002 och 2015, och visade att COOP:s butikschefer försöker att lura pengarna av oss, genom att ljuga med prissättningen på snackspåsarna (ostbågar, chips, jordnötsbågar, och så vidare). På hyllkanterna står det att priset har minskat, men butikscheferna utelämnar att även påsarnas innehåll har minskat.

Granskningen visade också att Coop:s butikschefer försöker att runda de fackliga reglerna, genom att deltidsanställa tidigare heltidsanställd personal. På detta sätt binder butikscheferna upp personalen, så att de inte har tid att söka ett nytt heltidsjobb.

Vidare visade vår granskning att Coop:s butikschefer inte renoverar sina butiker, att det är mögel och råttavföring på varuhyllorna, att de har rostiga packmaskiner inne på lagret, samt att de bänkar som kunderna skall sitta ned och vila på, är ruttna, och alldeles för låga.

.

Reagera på granskningen, här >

.



Du kanske också gillar: / You may also like: Title of the document .
SPARA I FIL / SKRIV UT, HÄR > - SAVE TO FILE / PRINT, HERE >
Gilla oss på Facebook / Like us on Facebook:
Läs artikeln ren, HÄR > / Simple version, HERE >

Permalänk till denna artikel / Permalink to this article:

http://kokthansogreta.nu/?p=21483

För att kommentera artikeln, klicka på den gröna knappen med det vita krysset på: / To comment this article, press the green button with the white cross on it:

Andra läser också: (Others also read):

     

ANNONSER / ADS:
.

.
.



KHOG/Ih Z 7 (670x250)

Mer på samma ämne: (More on the same topic):

.
Sök vad du vill: / Search what you want: .

Andra närbesläktade ämnen: / More related topics:

.

Skicka in en kommentar: / Leave a Reply:


KHOG/Ih Z 8 (622x250)

Sök i svenska Wikipedia:
Search english Wikipedia:

-----
Sök synonymer:
Search synonyms:

-----
Sök bilder:
Search images:

-----
Sök i Youtube:
Search Youtube:


Gå till artikelns start, här > / Go to Top, here >

Gå till menyn, här > / Go to Menu, here >




Annons/Ad:



Nav./Exit:

 Läs / Read

 Meny/Menu

 Bookmark

 Stop scroll

 Hem/Home

 Print / Save

 Appar

 Apps

 bing >

 DuckGo >

 facebook >

 Google >

 hitta.se >

 Merinfo >

 Privatelee >

 Spotify >

 Wikipedia >

 YAHOO! >

 Yandex >

 YouTube >

O
p
e
n

-

A
P
P
S

-

C
l
o
s
e
© Kokt Hans o Greta.nu