Du valde alternativ 1:
.
”Du rycker på axlarna och tänker ‘Vilka klantarslen’, och sedan lämnar du butiken”
DU GJORDE ETT FANTASTISKT, ANSVARSFULLT VAL (:
Butiksägare har sedan tidernas begynnelse alltid varit lite lata.
Trots att de har ansvaret för att sätta ut priser på hyllkanterna, har de sällan burit det ansvaret, utan har istället väntat på att kunderna skall fråga vad varje vara kostar. Och då läser de förvisso av streckkoden, och uppger vad varan kostar.
Men det tar oerhört mycket tid för kunderna att behöva fråga vad alla varor kostar. För att inte tala om alla de kunder som lider av afasi, och som inte kan tala överhuvudtaget.
Det är bättre att butiksägarna sätter ut priser på alla sina varor direkt när de får dem från återförsäljaren eller grossisten och ställer ut dem i butiken, – då skulle de spara mycket tid för kunderna.
Det är därför viktigt att vi kunder uppfostrar butiksägarna, genom att inte handla hos dem, om det saknas uppgifter om priser på hyllkanterna.
Låt oss i det här sammanhanget få citera IKEA’s grundare Ingvar Kamprad (som vi i övrigt inte har något till övers för):
”En vara utan pris, duger inte”.
GÅ VIDARE TILL FRÅGA 8 HÄR >>>