Du valde alternativ 2:

.

”Du struntar i att köpa biljetter, eftersom det saknas avgörande information i reklamannonsen”

 

DU GJORDE ETT FANTASTISKT, ANSVARSFULLT VAL (:

Det är mer regel än undantag, att näringsidkarna utelämnar avgörande köpinformation i en reklamannons.

- Detta gör de, för att de har märkt att kunderna handlar mer, ju mer information som saknas.

Och då kan näringsidkarna bli rika, på kundernas bekostnad.

Om kunderna ”lockas” att ringa upp, eller på andra sätt ta kontakt med näringsidkaren innan ett köp, så passar näringsidkaren nämligen på att ”sälja på” kunderna både en, två, och tre ytterligare erbjudanden.

- Erbjudanden som kunden sällan hade tänkt sig från början.

Det här kan resultera i att kunderna blir avlurade alla sina pengar, och till slut står med skulder upp över öronen.

Och ofta har säljaren en väldigt låg grundlön, och mycket provisionsbaserad lön – vilket ju naturligtvis ”piskar” den enskilda säljaren, att sälja på kunden mer varor.

Det är mycket viktigt att vi med plånboken talar om för näringslivet att detta inte är okej, och visar dem ryggen då de utelämnar avgörande köpinformation, såsom priser, tider, och datum, i reklamannonser.

Detta är jätteviktigt, inte minst för funktionsnedsatta människor, som har extra svårt att uppfatta budskapen i reklamannonser, eller som måste beställa färdtjänst efter konserten, och därför måste veta exakt när konserten slutar.

Låt oss därför tillsammans stoppa näringsidkarnas ”tids-tjyverier”, som har pågått i så många år.

- För glöm inte bort en sak – Tid är liv !

 

GÅ VIDARE TILL FRÅGA 6 HÄR >>>

Posted by on september 15, 2014 in