Du valde alternativ 2:
.
”Du struntar fullständigt i vad det står på skyltarna, och handlar det du ska, och lämnar sedan butiken”
DU GJORDE ETT FANTASTISKT, ANSVARSFULLT VAL (:
Otaliga är de stackars kunder, som har fått knapra av sin dyrbara tid, för att plocka upp hela innehållet i sin ryggsäck inför en butikschef, efter att någon larmbåge har ”tjutit”, eller efter att butikschefen har ansett att kunden i fråga har sett ”skum” ut.
Men butiksägare har ingen rätt att visitera någon kund, eller kräva att kunden skall plocka upp innehållet i sin väska, eller dylikt.
Dessutom förlorar butikschefer både tid och pengar på att stå och visitera alla som de anser ser ”misstänkta” ut, eftersom det procentuellt sett, är så få kunder som verkligen själ något.
Så beteendet att visitera kunder, bygger nog snarare på underbyggda aggressioner, och ett underbyggt kundhat, från butikschefens sida.
Näringsidkare har på det här sättet ”testat” kunderna under många, många år – likt barn gör – för att se om kunderna villigt visar upp innehållet i sina medhavda väskor, eller inte. Allt för att försöka minska de ynkliga procent, som butikerna har i svinn (försvunna varor).
Men nu är det slut på det !
Det är dags att slå näven i bordet, och visa näringsidkarna vem det är som bestämmer inne i mataffären; att de, trots att det förvisso är butiksägarna som äger själva butiksrörelsen, för den skull, inte äger rätten att undersöka och visitera kunderna.
GÅ VIDARE TILL FRÅGA 4 HÄR >>>