Posted on 3 October, 2014

Du valde alternativ 1:

 

“Du tänker: ‘Ja, varför inte, då kanske jag blir erbjuden rabatter’, och går med i deras kundklubb”

DITT VAL GJORDE OSS MYCKET LEDSNA ):

 

Medlemskapet i butiker är upplagt så, att kunderna betalar med sin integritet, mot att de får rabatter.

 

Butiksägarna tjänar själva på att så många kunder som möjligt är medlemmar i butikens kundklubb, för då kan butiksägarna visa upp ett mer påtagligt matematiskt resultat inför sina samarbetspartners,

 

typ: “Så här många nöjda medlemmar har vi”, och så vidare.

 

Men medlemskapet gynnar inte kunderna som grupp, eftersom det utestänger  väldigt många människor.

 

De som inte kan tala för sig, och de som inte kan hålla reda på medlemskort och koder, ställs obönhörligen utanför medlemskapet, och får därmed dyrare priser.

 

Och kötiderna blir ofta längre, när man skall hålla på och krångla och “jonglera” med alla dessa kort, och det drabbar ofta de kunder som står bakom i kön.

 

Dessutom är det ju ganska irriterande när kassabiträdet frågar om man är medlem i kundklubben, för varje liten blyertspenna man köper – ungefär som om man skulle bli en lyckligare människa för att man får två kronors rabatt på en blyertspenna ?

 

Det viktigaste vi kan göra, är att inte  bli medlemmar i någon butik, för då kommer det att tvinga butiksägarna att sänka priserna för alla kunder, istället för att sänka priserna för bara en utvald “VIP-grupp” av människor.

 

- Låt ALLA vara med !

 

KLART !  GÅ TILL SAMMANRÄKNINGEN  HÄR >>>

[Top]

0 thoughts on“

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>