Posted on 3 October, 2014

Du valde alternativ 2:

 

“Du bryr dig inte nämnvärt om att butiksägaren kartlägger ditt liv, utan du skriver på avtalet”

DITT VAL GJORDE OSS MYCKET LEDSNA ):

 

Butikscheferna utnyttjar det faktum att kunderna tycker att det går snabbt, och är praktiskt  att självscanna sina varor, och drar det till sin egen fördel.

 

För då passar butikscheferna på att spionera på kunderna, och kartlägga hela deras liv med scanningssystemet.

 

För glöm inte bort att inom näringslivet råder alltid devisen:

 

“There is no such thing as a free lunch”.

 

Och butikschefen får verkligen reda på allt om kunden,

 

- allt ifrån hur ofta ens hund bajsar och vad man använder för hårshampo, till vad ens morfar helst dricker till maten, eller hur mycket snö man har liggande på hustaket.

 

Allt detta, för att kunna håva in mer pengar, med hjälp av en mer relevant annonsering.

 

Och samtidigt kan butikscheferna även passa på att avskeda lite butikspersonal, och sänka lönekostnaderna (vilken är den största kostnadsposten i ett företag),

 

- och själva kamma hem mer pengar till sig själva, och till aktieägarna.

 

Men om Du står på den personliga integritetens sida, och vill ha ett näringsliv där alla människor har samma värde – ja, då är det allra bästa du kan göra, att inte självscanna dina matvaror,

 

för då visar vi med plånboken att vi har högre planer för Sverige, än att bara låta näringsidkare tilltala våra lägsta djuriska drifter hela tiden.

 

 

GÅ VIDARE TILL FRÅGA 9 HÄR >>>

 

 

 

 

[Top]

0 thoughts on“

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>