Posted on 3 October, 2014

Du valde alternativ 1:

 

“Du ringer och frågar vad biljetterna kostar och frågar hur lång konserten är, och köper därefter biljetter”

DITT VAL GJORDE OSS VÄLDIGT LEDSNA ):

 

 

Nu har du verkligen gått i fällan ordentligt !

 

Du låter tydligen näringsidkarna styra och ställa med dig, som en annan nickedocka ?

 

Det näringsidkarna verkligen vill, det är att du ringer och frågar vad en biljett kostar.

 

För då kan näringsidkaren sälja på dig fler erbjudanden, som du inte hade tänkt dig från början.

 

Och då kan vederbörande bli rik, på din bekostnad – utan att du har någonting att säga till om.

 

Näringsidkare är nämligen av hävd, både snåla och lata,

 

istället för att försöka ragga så många nya kunder som möjligt, så försöker de istället att tjäna så mycket pengar som möjligt på de redan existerande kunderna, eller presumtiva kunder som har visat intresse.

 

Det är därför näringsidkarna inte anger all köpinformation i en reklamannons.

 

Men problemet med det här beteendet, är att det knaprar av kundernas viktiga tid här på jorden, att behöva ringa och fråga om allting.

 

- Undrar hur många timmar man egentligen har suttit av i långa telefonköer, för att göda ett redan välgött näringsidkararsle ?

 

Och extra irriterad kanske man blir när man vet om att anledningen till att näringsidkarna knaprar av kundernas tid, är för att de själva skall bli så rika som möjligt ?

 

Det är därför mycket viktigt att vi negligerar reklamannonser som inte har information om priser, datum, och tider.

 

 

GÅ VIDARE TILL FRÅGA 6 HÄR >>>

 

 

 

[Top]

0 thoughts on“

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>