Posted on 3 October, 2014

Du valde alternativ 2:

 

“Du pekar på det du vill köpa, och betalar sedan vad det kostar / alternativt, du frågar kassapersonalen vad varje enskild produkt kostar, så att du får reda på priset, och därefter kan betala”

DITT VAL GJORDE OSS VÄLDIGT LEDSNA ):

 

Du gjorde ett mycket dåligt val, eftersom det tar av kundernas dyrbara tid att behöva fråga vad alla produkter kostar.

 

Det är försäljarnas ansvar att sätta ut priser på alla varor, så att kunderna så snabbt som möjligt skall kunna scanna med blicken över varuhyllorna, och fatta beslut om vad de vill köpa.

 

Med de lata försäljarna, de tänker bara på sin egen tid och sina egna pengar, och packar upp alla varor de får från återförsäljaren, utan att sätta ut några priser.

 

Det här visar ju med all önskvärd tydlighet, vad som är viktigast för försäljarna – nämligen att de själva skall kunna tjäna snabba pengar,

 

- inte att ha en prissättning, så att kunderna har kontrollen över sin shopping.

 

Det är därför mycket viktigt att vi uppfostrar försäljarna, genom att överhuvudtaget inte handla av dem, om det saknas prislappar på varorna.

 

Försäljarna är nämligen vana vid att vara tidstjuvar, så det är på tiden att vi ‘skolar om’  dem.

 

 

GÅ VIDARE TILL FRÅGA 8 HÄR >>>

 

 

[Top]

0 thoughts on“

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>