Sedan vi startade den här webbplatsen år 2017, har intresset för sajten och för att läsa dödsannonser på internet ökat kraftigt.
Den röda grafen visar mängden unika besökare utslaget på ett halvår och den blå grafen visar antalet unika sidvisningar, utslaget på samma tidsperiod.
De höga topparna är lördagarna - världens populäraste läsa-dödsannonser-dag:
I diagrammet nedan kan man se på vilken veckodag de flesta människor läser dödsannonser.
Lördagen vinner med cirka 25% över tisdagen och onsdagen.
Den absolut minst populära dagen att läsa dödsannonser på är fredagar.
Det mest förvånande i detta diagram är kanske att söndagen, som är en gammal religiös högtidsdag, ligger så lågt i intresse och att den otippade tisdagen ligger så högt som på andra plats:
Diagram som visar intresset efter veckodag, utslaget på ett halvår
Människor läser mest dödsannonser på lunchen, efter jobbet och efter kvällsmaten
Intresset för att läsa dödsannonser är inte konstant över hela dygnet, utan besöken kommer i kluster - som "Ketchup-effekten" skulle man kunna säga.
I diagrammet nedan ser det ut som om de flesta människor läser dödsannonserna innan lunchen mellan klockan 11 och 12 på förmiddagen och när de har kommit hem från jobbet vid 16-tiden på eftermiddagen.
Vid 21-tiden kommer den tredje och sista "stöten" för dygnet och klockan 03 på natten är intresset för dödsannonser som svalast:
Intresset för dödsannonser över dygnet
Bokmärken, länkar och söktjänster
Hur konsumerar människor dödsannonser på internet ?
Jo, många människor sparar webbplatsen som ett bokmärke i sin webbläsare och besöker sajten upprepade gånger genom ett snabbklick.
En del människor konsumerar dödsannonser via länk-rekommendationer på forum och sociala medier.
Och många människor använder söktjänster för att kunna läsa dödsannonser.
Det är söktjänsterna Google, Bing, DuckDuckGo, Ask och Zapmeta som står för den dominerande söktrafiken till vår webbsajt.
Överraskande är kanske att de stora sökjättarna Yandex (Ryssland) och Baidu (Kina) inte finns representerade bland söktjänsterna alls, trots att intresset för svenska dödsannonser är stort i hela världen:
Användandet av sökmotorer för att läsa dödsannonser
Folk återkommer - glädjande nog !
Antalet återkommande besökare är väldigt stort, vilket glädjer oss enormt.
Detta kan ju vara en indikation på att folk har nytta av vår webbplats ?
Graf över antalet återkommande besökare
Tre av broderländerna intresserar sig mest
Som ni ser, är intresset för svenska dödsannonser som störst här hemma i Sverige, tätt följt av länderna USA, Finland, Storbritannien och Frankrike.
Att USA och Finland är två av de största länderna att intressera sig för svenska dödsannonser kanske inte är så konstigt, med tanke på att nästan 10% av USA:s befolkning härstammar från Sverige och att Finland en gång har tillhört Sverige.
Men destå mer oförståeligt är varför Storbritannien och Frankrike är så stora konsumenter av svenska dödsannonser - och varför Norge kvalar in först på sjätte plats. - Borde inte Norge ligga före Storbritannien och Frankrike, kan man tycka. Det är ju i alla fall ett grannland...